onsdag 25 augusti 2010

Fyra månader

Sommaren har gått och Åke är fyra månader stor.
Liten är en bastant kille som älskar att stå på sina ben i knäet, är "killsen" under hakan, vill bli buren och nöjer sig bara korta stunder i babysittern eller babygymmet, inte längre tycker om att åka bil (så mamma planerar bilturerna efter Litens sovtider), har provat sin hoppgunga (men förstår inte riktigt än hur man ska göra), har börjat smaka potatis och morot (på 4-månaders "dan"), har storlek 68-74 i kläder, har lärt sig äta ur nappflaska, vill sitta när han åker vagn (så vi har fått ta bort liggdelen), har vänt sig från rygg till mage (men bara en gång), har fått sin första vaccinationsspruta och blev jättefebrig dagen därpå och greppar nu med händerna efter allt han får tag på och smakar på det.

Stor vill stanna tiden (jag hinner ju inte njuta tillräckligt), bär och bär och bär och bär Åke, har kunnat vara iväg utan barn en hel kväll (grabbarna fixade kvällen galant på egen hand), förundras fortfarande över hur otroligt lik Åke är sin pappa, glädjs över Åkes kompis Elsa och alla roliga bebissamtal med J, myser över kaffekoppen med föräldragruppsmammorna och deras barn, försöker lära mig att vara nöjd med dagen även om jag "bara" hunnit med hälften av sakerna på min att-göra lista och tycker den bästa stunden på dagen är morgon-pratstunderna med den gladaste Åke!

♥ Kramis ♥

2 kommentarer:

  1. Åh va härligt!!! :-D
    Ja tiden går nog ganska fort: lilla snuttfia är snart 2 veckor gammal och jag våndas över när jakob ska lämna oss i vardagen... :-S Då kommer jag ringa och gråta och fråga hur jag ska göra! ;-) Jisses, snart kör Åke 4-hjuling och är ute och raggar brudar om nätterna... huvaligen! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Grattis Åke!! Hoppas du fick en fin dag, god mat bjöd mamma på i alla fall :-) Får inte glömma att STOR också fyllt år, grattis igen! Kramar

    SvaraRadera

Jag blir glad för varenda litet ord:)