lördag 20 november 2010

Sju månader


Åker vagn. Kort taget av Linn.

Liten...

Vem är jag?
Vad skrattar jag åt? När jag blir killad, när någon leker tittut eller när gäster kommer. Katten och hunden är också roliga att titta på.
Vad blir jag arg för? När jag inte får mat tillräckligt snabbt eller när jag inte når leksaker som rullar iväg.
Vad blir jag rädd för? När jag blir skrämd av något.
Vad blir jag ledsen av? När jag blir uttråkad.
Min favorit...
Jag tycker om att
... gosa med mamma&pappa, leka med fjärrkontroller å telefoner, riva sönder dagstidningen.
Den godaste maten jag vet
...havregröt gillar jag. Sedan är kyckling å potatis smaskens.
Den godaste drycken jag vet
...bröstmjölk!
Min roligaste innelek
...att springa i gåstolen.
Min roligaste utelek
...har ju varit att gunga. Åka vagn är mysigt ibland. Nu när det är snö ute ska vi prova på att åka pulka.
Det bästa gosedjuret
... i spjälsängen är det gosen vi fått av J. Annars är det jättenallen Max.
Den bästa boken jag vet
... "Godnatt min skatt" eller bilderboken på bondgården.
Den bästa sången jag vet
..."Räven raskar över isen" för då svänger mamma så roligt med mig.
...å Stor
Försöker få till bra ät- och sovrutiner. Ska sy barnbyxor. Har anmält Åke till dagisplats. Är snart van vällingkokare. Har sökt jobb. Undrar när tänderna ska titta fram? Skriver julklappslista till Liten - vilka leksaker är bra?! Gläds över Åkes "hasande" framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för varenda litet ord:)