tisdag 21 december 2010

8 månader

å stora killen! Åkes första jul om två dagar!

Litens...

Favoritsyssla: att hasa mig fram å upptäcka saker (särskilt vedhögen)

Matrutiner: Bröstmjölk, lite smörgås, bröstmjölk till mellis, middag, gröt med fruktpuré, bröstmjölk å en flaska välling.

Sovrutiner: Vaknar vid 6 å följer med pappa ner, kan sussa med mamma en stund till, sover förmiddag, sover eftermiddag å lägger sig vid åtta-tiden. Vaknar oftast två-tre gånger på natten.

ÅkeBus: Har vällt skurspannen!

Tycker om: Leia Å Mingla, när gäster kommer, när mamma dansar med mig, när pappa busar å kittlar mig, mina kusiner och V å T. Skrattar så det hörs enligt kusin A!

Tycker inte om: att åka bil, att ta på sig overallen, att ligga på skötbordet (slingrar sig som en ål!).

Stor...

Försöker hinna med i Litens framsteg (och skriva upp). Torkar näsa. Vill hindra fallen men hinner inte alltid (idag fick Åke sin första blåtira). Försöker laga god å nyttig bebismat ( å Åke verkar gilla köpematen mer). Vill ha tillbaka sin nattsovande bebis. Plockar fram leksaker å plockar ihop (Åke hasar hellre iväg på en upptäcktsfärd). Hur länge ska jag amma? Vinka Åke! Börjar längta lite efter mitt jobb. Inga tänder - bitar i maten ändå? Klappa händerna...! Torkar kladd. Kryp-tränar. Å Myser i Massor!

Nytt dagboksinlägg 2011!
//LitenÅStor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för varenda litet ord:)