lördag 15 januari 2011

utbygge

Nedervåning


Blivande tv-rum. Randig eller blommig tapet?


Trappen ska flyttas hit. Badrum till vänster. Liggande "fisk-låde" panel som ska målas minst en gång till.

Blivande matsal.
Ska väggarna målas vita eller tapet? En timmervägg kommer vara synlig i detta rum samt ett inbyggt vitrinskåp.

Besluten som ska tas är många just nu! S säger att jag är velig - å jaa, han har säkert rätt. Det måste ju få funderas och diskuteras för att bli riktigt bra.

Just nu är vi i "tapetvärlden"...

Jag som trodde det skulle bli enklare att bestämma tapet än kakel till toaletten.

Jag vill att rummen ska kännas enkla, lite gammeldags & ljusa.
3 tapeter ska väljas; en till tv-rummet, en till matsalen samt en fondvägg i Åkes rum.
En tapet är vi klara med, gissa vilken?!

kram ina

4 kommentarer:

  1. Åh så fint det kommer bli!!! Jag tycker tapet i matsalen med. Jag gillar tapet. När ni är klara får ni gärna låna ut snickaren ;-) Vi skulle byta killar då va så ni får utemiljön klar och vi innemiljön? ;-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag röstar för randigt i tvrummet och något blommigt i matsalen i stället, tro jag skulle bli fiint. LINNSAN

    SvaraRadera
  3. J - är med på dealen, har många planer för trädgården.. Hur ska vi lösa det praktiskt?!?

    L - tror vi kanske bestämt oss nu.. Kanske! Kanske börjar det tapetseras i helgen.. Hua!

    SvaraRadera
  4. nä...oj så svårt att gissa ,vilket rum kan det va....
    ja du,tänk va fint det ska bli...kommer gärna snart o tittar...
    åsa

    SvaraRadera

Jag blir glad för varenda litet ord:)