söndag 27 februari 2011

10 månader

och en vecka gammal


LitenÅStor
Liten har varit sjuk! Öroninflammation. Antibiotika. Bakterier i halsen. Hög feber i flera dagar..
Men nu börjar han piggna till och till sin mammas förvåning gapar han som en fågelunge efter antibiotikan, mums!

Stor är trött! Vi har firat födelsedag i två helger och kalasen har löst av varandra. Jag längtar efter sol, vårenergi, plusgrader och lite tid för mig själv...

Liten tycker just nu om att läsa böcker, diskmaskinen, besticklådan och Leias vattenskål. Han plockar väldigt gärna, stragegiskt ut en sked i taget ur besticklådan eller en pocketbok ur hyllan. Åke har kommit på hur han klättrar i trappan, att gå utmed tv-rumsbordet och tar sig ibland fram genom att lyfta upp knäna och bara krypa med armar och fötterna.

Stor har börjat jobba! Jag som knappt varit från Åke en hel dag tills nu, har arbetat två pass. Till en början kändes allt så ovant men efter några timmar kunde jag inte tänka på något annat än patienter, läkemedel å jobbsysslor.
Bara sju veckor kvar tills Liten blir 1 år!
Kram

1 kommentar:

  1. så söt han är o väldans lik svante på denna bilden..oj oj.
    är han på dagis nu eller är svante hemma?
    åsa skriver

    SvaraRadera

Jag blir glad för varenda litet ord:)