torsdag 24 mars 2011

11 månader

Foto Ina - Liten Å Stor
I utbyggets tomma ytor är det perfekt att gå med vagnen fram och tillbaka. Vända vagnen vet jag inte hur man gör - utan då kör jag den på andra hållet istället tänker Åke!
Litens
Favoritsyssla: Läsa pekböcker. Klappa Leia och Mingla. Vara med mamma&pappa. Putta saker framför mig (kan vara en stol, pall, Lära-gå vagnen). Klättra (över en stol eller i leksakskorgen). Bada!
Matrutiner: Välling när vi vaknar, frukost vid halv 9, middag, eftermiddagsgröt, kvällsmat och välling innan läggdags.
Sovrutiner: Somnar vid halv 8 och sover till småtimmarna. Vaknar till och vill komma över till mammas och pappas säng. Får (så gärna!) det och somnar bums om.. Vaknar vid 6-tiden. Sover förmiddag och helst även eftermiddag (annars blir jag väldigt trött vid 17-18 tiden).
ÅkeBus: Matar Leia vid matbordet!
Tycker om: att stå i fönstret och titta när mamma eller pappa kommer hem från jobbet! Krypa på upptäcktsfärd. Grytor och lock (SÅ roligt)! Att åka vagn.
Tycker inte om: blöjbyten, klä på och av kläder. När jag inte får upp de skåpsluckor jag vill. När jag vill äta kattmat och inte får.
KAN SJÄLV! Tända och släcka lampan vid skötbordet. Klappa händerna! Klättra upp för trappan! Vinka! Komma ner från sängen eller soffan. Peka mot lampan! Peka ut mamma! Prata Åkespråk.

Stor
Undrar när Åke vill börja gå? Mamma vill gärna köpa söta barnskor! Trivs alldeles förträffligt med kombinationen lite jobb och lite mammaliv. Jag njuter extra mycket dagarna jag är hemma.
Känner att våren äntligen är här med snödroppar på köksbordet och tvätt torkad ute
å en massa hundhår överallt!
Kram från Liten Å Stor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad för varenda litet ord:)