onsdag 10 augusti 2011



bild lånad från underbaraclara.nu



Ikväll har vi haft gäster.. Å jag drog till med en efterrätt som jag aldrig gjort eller ätit förut. Å det blev hejja-rop! Jisses så gott, å superenkelt. Och fotografera hann jag bara inte med så ovan är en lånad bild från underbara clara! Receptet hittar ni HÄR. Jag serverade med gammeldags vaniljglass till.



Idag har vi annars fortsatt fixa med Åkes rum. Det händer lite grejer med en händig sambo hemma! Kanske hinner jag visa bilder imorgon.



Kram & Natten


Tillägg:


Länken ovan verkar inte fungera så här kommer receptet lånat från Underbaraclara.nu.


1 smördegsplatta per person. Halvtina och tryck med ett glas ner två rundlar där man pickar med en gaffel. Övriga plattan penslar man med ägg. Därefter river man mandelmassa och lägger i rundlarna, skivar persikor (beräkna en halv persika per flarn) och lägger på och sen hyvlar man smör och på med det. In i ugnen i 200 grader tills de blir gyllenbruna. När de fortfarande är varma river man mörk choklad på dem och sist pudrar man lite florsocker på. Serveras halvljumma...

2 kommentarer:

  1. Jag kanske borde testa detta! Men länken till receptet verkar inte funka??? Kram!

    SvaraRadera
  2. Se ovan.. Å jag gjorde en kycklingrätt med feta å oliver oxå. Vill du jag ska maila det receptet??

    SvaraRadera

Jag blir glad för varenda litet ord:)